Ny bladsalgschef på Jyllands-Posten

Jacob Schmidt skal som bladsalgschef bl.a. stå i spidsen for den digitale abonnementsforretning.

Administrationschef Jacob Schmidt, 40, Jyllands-Posten, er blevet udnævnt til bladsalgschef på avisen med ansvar for et af avisens vigtige strategiske fokusområder: abonnement. Det skriver dagbladet i en pressemeddelelse.

Jacob Schmidts opgave bliver ikke mindst at skabe indtægter fra nye abonnementsformer som et led i den digitale transformation, Jyllands-Posten har indledt, og udbygge kundeloyaliteten blandt eksisterende kunder.

"Jacob Schmidt har gennem årene på Jyllands-Posten dygtigt stået for adskillige omlægninger, senest overgangen til et nyt abonnementssystem. Han er den rette til at sikre, at vi har branchens stærkeste abonnementskoncept for privatkunder og erhvervskunder," siger bladdirektør Claus Hovge Andersen i meddelelsen.

Han suppleres af Jacob Schmidt:

"Jeg glæder mig til opgaven. Med udviklingen i branchen får abonnements-indtjeningen stigende betydning. Ved at tilbyde de rette produkter og have fokus på høj kundetilfredshed kan indtjeningen øges. Vi skal overgå kundernes forventninger, og det forsøger vi gennem projektet "Come Closer". Vi skal være bedre til at sætte os ind i kundernes behov og ønsker," siger Jacob Schmidt, der har arbejdet for Jyllands-Posten i 16 år og oprindeligt begyndte som konsulent.

Som en del af "Come Closer"-strategien har Jyllands-Posten desuden ansat fem abonnementskonsulenter og en account manager, der skal have fokus på erhvervskunderne.

- LR
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også