Babyfoot-stifter til Blu

I sidste uge kom det frem, at Karsten Bartholin (33) forlader Babyfoot for nye udfordringer. De ligger hos Blu, hvor han starter som udviklingschef 1. august. Her erstatter han selskabets seneste udviklingschefer Thomas Breinholt, der er gået til DR og Mette Andersen, der starter som producent hos Metronome.
MediaWatch

I sidste uge kom det frem, at Karsten Bartholin (33) forlader Babyfoot for nye udfordringer.

De ligger hos Blu, hvor han starter som udviklingschef 1. august. Her erstatter han selskabets seneste udviklingschefer Thomas Breinholt, der er gået til DR og Mette Andersen, der starter som producent hos Metronome.

Karsten Bartholin stiftede i 2003 sammen med David Sidebotham
formatudviklingsselskabet Babyfoot, der står bag tv-formater som Gay Army, Bingo Banko og det dobbelt Rose d’Or-vindende realityformat Big In Japan, der i to sæsoner kørte på den amerikanske tv-kanal ABC under titlen I Survived A Japanese Gameshow.

Nu ser Karsten Bartholin frem til jobbet hos Blu og samarbejdet med moderselskabet FreemantleMedia.

”Det er enhver formatudviklers drøm at have så stærkt et produktionsselskab i ryggen. Blu’s varemærke har altid været kreativitet og nyskabelse, og det er en tradition, jeg glæder mig til at bygge videre på, både i Danmark og på det internationale formatmarked,” siger Karsten Bartholin.

Flere egenudviklede formater
Ifølge Blu’s adm. direktør Kim Ardal, der tiltrådte tidligere på året, varsler ansættelsen af Karsten Bartholin nye tider.

”Ansættelsen af Karsten er første skridt i en ambitiøs plan om at prioritere egenudviklede formater mere. Derfor vil der følge flere ansættelser med senere på året, men de vil også afhænge af Karsten,” siger Kim Ardal og tilføjer, at der er tænkt længe over udviklingschefens profil.

”Karsten har flere års produktionserfaring og en dokumenteret track record på det danske og internationale marked. Derudover har vi lagt vægt på, at den nye udviklingschef skulle være et rart og omgængeligt mennekse, og det har vi fundet i Karsten. Vi var usikre på, om vi kunne lokke ham ind i folden, fordi han har drevet sig eget selskab, men både vi og han kunne se interessante perspektiver i et samarbejde,” siger Kim Ardal.

Han har tidligere udtalt, at Blu skal satse på reality, hvilket ikke virker som Karsten Bartholins stærkeste force, men det afviser Kim Ardal.

”’Big in Japan’ er et hybridformat, der forener reality og studieunderholdning, min opfattelse er, at Karsten også er meget stærk på at få realityelementerne i noget, der ellers mere har et studie set-up.”

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også