Strix ansætter ny kreativ direktør

Martin Abildgaard bliver ny kreativ direktør i Strix. Han skal udvikle tv-formater til det internationale marked.
MediaWatch

Modern Studios, der i Danmark ejer produktionsselskabet Strix, har ansat Martin Abildgaard som ny kreativ direktør.

Han til at stå i spidsen for udvikling af tv-formater med fokus på det internationale marked. Han får også ansvaret for visuelt design på tværs af genrer.

”Vi stræber efter at være landets mest kreative og innovative produktionsselskab, og med Martin hos os er jeg overbevist om, at vi vil være helt i top i de næste mange år. Han har allerede bevist sit værd inden for formatudvikling, såvel lokalt i Danmark som internationalt, og sammen med de gode medarbejdere, vi allerede har i huset, så glæder jeg mig meget til at se, hvor vi kan nå hen,” siger Fredrik Hillerbrand, adm. dir. For Strix Danmark i en pressemeddelelse.

"Jeg glæder mig til at blive en del af et af de mest innovative selskaber i Skandinavien, der sætter historiefortælling og ’production value’ i højsædet. Jeg har tidligere været ansat i Strix, og jeg ser frem til igen at arbejde sammen med selskabets store internationale netværk – og med alle de dygtige medarbejdere," siger Martin Abildgaard.

Han har de seneste år, ud over tv, også udviklet innovative koncepter for virksomheder og brands. Blandt andet som kreativ direktør hos CO+Høgh, hvor han stod bag den succesfulde kampagne ”The Swap”.

Sideløbende med sin ansættelse beholder Martin Abildgaard sit nuværende selskab Bungalow 8. Bungalow 8 skaber blandt andet innovative kampagner for virksomheder og brands.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også