Henriette Rald forlader DR

Kommunikationsdirektør i DR Henriette Rald har sagt sin stilling op til fordel for et job som direktør i fagforeningen DJØF.
Per Fanefjord Laursen

Kommunikationsdirektør i DR Henriette Rald har sagt sin stilling op til fordel for et job som direktør i fagforeningen DJØF med ansvar for kommunikation, markedsføring, vækst og hvervning. Hun har haft DR-jobbet i knap tre år.

Thomas Hertz, som i dag er markedsføringsdirektør i DR, får fremover også ansvaret for DR's kommunikation og bliver udnævnt til kommunikations- og markedsføringsdirektør.

"Jeg har været sindssyg glad for min tid i DR og vil komme til at savne det meget. Det er dog et stort plus, at alle DR's skønne kanaler stadig vil være der hver eneste dag året rundt, uanset hvor jeg arbejder," siger Henriette Rald i en pressemeddelelse og begrunder skiftet således:

"Det nye job i DJØF matcher på alle måder mine professionelle ambitioner. Jeg kommer til at arbejde målrettet med strategisk kommunikation på tværs af markedsføring, HR, medlemsservice og politisk interessevaretagelse."

Plummer beklager beslutning
Generaldirektør Kenneth Plummer ansatte Henriette Rald som kommunikationsdirektør i april 2007, og han beklager hendes beslutning:

"Jeg er ked af, at Henriette forlader os, men jeg ønsker hende selvfølgelig tillykke med det nye job. Henriette har ydet en stor indsats i DR de sidste tre år - ofte under særdeles svære vilkår. Hendes venlige, kompetente og kontante facon vil blive savnet af mange," siger Kenneth Plummer.

Henriette Rald har lagt mange kræfter i at samarbejde på tværs af DR's organisation. I sin tid i DR har hun især haft fokus på at professionalisere DR's pressehåndtering, senest med lancering af en ny, personaliseret presseportal for de mange journalister, som hver dag dækker DR.

Markedsføring og kommunikation samles
Thomas Hertz har sagt ja til at overtage ansvaret for DRs kommunikation og markedsføring.

Thomas Hertz startede i 2002 som markedsføringschef i DR og blev i 2008 udnævnt til markedsføringsdirektør. Indtil han fik ansvaret for markedsføring i DR var det dog kommunikation og pr, Thomas Hertz arbejdede mest med. Thomas Hertz er uddannet cand. comm. fra 1991 og arbejdet med kommunikation i Miljø- og Energiministeriet, været konsulent i pr- og kommunikationsbureauet Burson & Marsteller og direktør for kommunikation og web i Bysted.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også