TV 2 Sport ryster posen

Vækst på både tv og web har fået TV 2 Sport til at styrke organisationen, der nu i højere grad skal integrere de to platforme.
Zandra Damsgaard

TV 2 Sport har i den seneste tid oplevet markant vækst på både tv og web, og selskabet vil nu skabe bedre synergi mellem tv-kanalerne TV 2 Sport og TV 2 Sport HD og hjemmesiden tv2sport.dk.

Det skal ske med en ændring af den redaktionelle ledelsesstruktur, hvor redaktionschef Lene Ugilt Hansen er blevet udnævnt til sportschef med ansvar for blandt andet indkøb af rettigheder og ekstern kontakt til rettighedshavere, klubber og organisationer.

Onlinechef Kim Plesner overtager rollen som redaktionschef og har sammen med sportschefen det overordnede ansvar for den redaktionelle linje på både tv og web.

Samtidig er Claus Skovgaard Holm blevet udnævnt til planlægningschef med ansvar for blandt andet programlægning, koordinering af kommentatorer og eksperter samt on-air promotion.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra TV 2 Sport.

”Ændringerne i ledelsesstrukturen sker i høj grad for at skabe en bedre integration mellem tv og web. Som danskernes foretrukne sportsformidler er det essentielt, at vi udnytter de redaktionelle ressourcer optimalt på tværs af platformene, så vi får mest muligt ud af vores mange danske og internationale rettigheder – til glæde for seerne og brugerne,” siger adm. direktør Claus Bretton-Meyer ifølge pressemeddelelsen.

Antallet af seere til de danske superligakampe er ifølge TV 2 Sport steget med mere end 40 pct. i indeværende sæson, og trafikken på tv2sport.dk slog i juni rekord med over 103.000 unikke brugere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også