MediaWatch

Fødevareministeriet sætter navn på ny pressechef

Ministeriets nye pressechef er tidligere TV 2-journalist og har været konstitueret på posten siden april.

Fødevareministeriet med Rasmus Prehn (billedet) i spidsen har fået ny pressechef. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Katja Brandt Pedersen bliver efter tre måneder som konstitueret pressechef i Fødevareministeriets sat permanent i stolen. Det skriver ministeriet på Linkedin ifølge Journalisten.

Den nye pressechef har været en del af ministeriets pressehold siden 2020 og var inden da journalist på TV 2.

I april blev hun konstitueret på posten, da den forhenværende pressechef Bjarke Kamstrup efter to år sagde farvel til ministeriet fra 1. maj til fordel for et job som public affairs manager og kommunikationspartner for datterselskaberne Dat-Schaub og Ess-Food i Danish Crown.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs