MediaWatch

Mediearbejdsgivere får ny direktør

To organisationer på mediebranchens arbejdsgiverside skal fremover ledes af en fælles direktion med Danske Mediers adm. direktør i spidsen.

Morten Langager, adm. direktør, Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening. | Foto: Danske Medier

Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening skal fremover have fælles direktion. Det oplyser Danske Medier.

Adm. direktør for begge foreninger bliver Morten Langager, der tiltrådte posten som adm. direktør for Danske Medier tidligere på året. Nu får han det øverste direktøransvar for begge organisationer.

Viceadm. direktør bliver Thomas Rønnow, der hidtil har været adm. direktør for Danske Mediers Arbejdsgiverforening.

De to organisationer meddelte tidligere på måneden, at Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening fremover skal have fælles sekretariat – og altså også direktion. De fortsætter dog som to selvstændige foreninger med hver sin bestyrelse og generalforsamling.

Danske Mediers bestyrelse har Jesper Rosener, adm. direktør for Jysk Fynske Medier, i spidsen som formand. Hos Danske Mediers Arbejdsgiverforening er Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, bestyrelsesformand.

Danske Medier lægger uenigheder om mediestøtte bag sig og gør fælles front 

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs