Mediearbejdsgivere får ny direktør

To organisationer på mediebranchens arbejdsgiverside skal fremover ledes af en fælles direktion med Danske Mediers adm. direktør i spidsen.
Morten Langager, adm. direktør, Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening. | Foto: Danske Medier
Morten Langager, adm. direktør, Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening. | Foto: Danske Medier

Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening skal fremover have fælles direktion. Det oplyser Danske Medier.

Adm. direktør for begge foreninger bliver Morten Langager, der tiltrådte posten som adm. direktør for Danske Medier tidligere på året. Nu får han det øverste direktøransvar for begge organisationer.

Viceadm. direktør bliver Thomas Rønnow, der hidtil har været adm. direktør for Danske Mediers Arbejdsgiverforening.

De to organisationer meddelte tidligere på måneden, at Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening fremover skal have fælles sekretariat – og altså også direktion. De fortsætter dog som to selvstændige foreninger med hver sin bestyrelse og generalforsamling.

Danske Mediers bestyrelse har Jesper Rosener, adm. direktør for Jysk Fynske Medier, i spidsen som formand. Hos Danske Mediers Arbejdsgiverforening er Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, bestyrelsesformand.

Danske Medier lægger uenigheder om mediestøtte bag sig og gør fælles front 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også