Da 2013-sæsonen af reality-serien 'Big Brother' skulle skydes i gang mandag aften kl. 21.00, gik det skævt. Der var sort skærm på Kanal 5 i otte minutter, inden udsendelsen overhovedet kom i gang. Også reklamerne var der drillerier med.
Ikke en drømmestart for det vigtige og kostbare tv-show, som SBS igen i år satser meget på.
Om den uelegante start skræmmer seere væk de næste dage og uger vil vise sig, men sort skærm ødelagde i al fald seertallet til åbningsshowet.
Seertallet endte nede på 119.000. Et drop i forhold til seertallet på sidste års premiere, der var 253.000.
“Vi er ærgerlige over det uheld, der var i går i forbindelse med afviklingen fra London af premieren af Big Brother. Vi kan se, at der på trods af de tekniske problemer med otte minutters sort skærm, var stigende seertal i løbet af programmet," siger informationschef Jesper Jürgensen, SBS.
Big Brother sender live i over 100 dage, så SBS tror man kommer over den besværlige start, og man prøver at kompensere med hjælp fra YouTube.
“For at få så mange med fra begyndelsen har vi valgt at lægge første afsnit af Big Brother ud på Youtube.com.“ siger Jesper Jürgensen.