Global: 21 mia. svenske kr. til tv
21 mia. til svensk tv
Det tegner til en ny omsætningsrekord til tv-mediet, trods svag seerudvikling og europæisk krise, skriver den svenske analysevirksomhed Mediavision i en prognose for 2013. Man beregner, at tv-markedet i alt - abonnement, reklame og licens - vil udgøre 21 mia. sv.kr i år. Den største faktor er, at der betales mere end nogensinde i abonnement, annoncørerne har ikke svigtet mediet, og internet-tv er så småt ved at bidrage, skriver resume.se
Sexbranche invaderer sociale medier
Prostiturerede og escort-virksomheder bruger åbent Facebook og andre social networks til at reklamere for deres service og tiltrække kunder. Der er hundreder af åbne sider, der bruges af sexbranchen, og det vækker bekymring, at børn meget let kommer i kontakt med branchen. Både agenter og enkelpersoner i sexbranchen har opdaget, at det er effektivt at poste billeder og informationer på de velbesøgte sociale sites, skriver The Times.
HBO etablerer sig i Norge
Rune Espedalen bliver landechef for HBO i Norge. Hans ansvar bliver markedsføring, distribution og opbygning af et lokalt HBO-kontor. “Første prioritet er at sikre os en stabil abonnentbase og skabe opmærksomhed om tjenesten og HBO-brandet,” siger Rune Espendalen, der rapporterer direkte til ledelsen i Stockholm. I første omgang vil man ansætte to personer mere, skriver kampanje.com