Global: Al-Jazeera America udløser medie-jobboom

Al-Jazeera har opslået 100 ledige job i New York og Washington; journalister finder stof på sociale medier; og Anne Franks dagbog kommer som app.
Per Fanefjord Laursen

Medie jobboom i NY
Al-Jazeera har opslået over 100 ledige job i New York og Washington, inklusiv undersøgende journalister, som forberedelse til lancering af en amerikansk søsterkanal - der sandsynligvis får navnet al-Jazeera America. Projektet er kommet på skinner, efter den mellemøstlige broadcaster købte Al Gore's kabenetwork, Current TV, for 500 mio dollars, skriver Guardian.

Social media er journalistværktøj
9 ud af 10 journalister bruger sociale medier til opsnappe nyheder med, ifølge en undersøgelse, og Twitter er nu blevet en vigtigere kilde end blogs. Det er analyseselskabet Aalund, som hvert år undersøger journalisters arbejde i de nordiske lande, der også har spurgt til, hvordan sociale medier spiller ind, skriver Dagensmedia.se

Anne Frank-app
Samtidig med 'Holocaust Memorial Day' har Penguin lanceret en Anne Frank-app. 65 år efter at den gribende dagbog blev udgivet af hendes far Otto Frank, er den berømte dagbog omformet til en app, som ifølge udgiverne giver en komplet opslugende brugeroplevelse, skriver The Telegraph.

TV3 Norge håber
TV3 Norge præsenterede i går sin forårsflade, noget senere end sine kommercielle konkurrenter TV 2 og TVNorge. Efter flere sæsoner med vigende share, håber TV3 nu på at en kombination af nye og gamle formater kan lokke seerne tilbage. Programmer, som tager udgangspunkt i at hjælpe med store og små problemer, er den gennemgående trend. TV3 kalder det “helpertainment”. Men de store mediabureauer er nu temmelig skeptiske om det vil lykkedes at vende end nedafgående trend, skriver kampanje.com.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også