MediaWatch

Få natugler fandt Oprah og Lance

Det var seermæssigt op ad bakke for Discovery Channels scoop - Lance Armstrongs bekendelser til Oprah Winfrey. Men de mange genudsendelser fandt et dansk publikum.

Opdateret: Discovery Channels specialaftale, der satte kanalen i stand til at vise det ventede Oprah Winfrey interview med Lance Armstrong, vakte som ventet stor nyhedsinteresse.

Interviewet inviterede danske seere med som direkte vidner til Lance Armstrongs ord samtidig med de amerikanske seere og resten af verden.

Seerinteressen var dog hæmmet af sendetidspunkterne, men spredt over flere dage fandt tv-eventen et samlet publikum på 250.000.

Samtalens første halvdel på halvanden time blev i Danmark sendt kl. 3 natten til fredag på både Discovery Channel og søsterkanalen TLC. Den sene forestilling gavnede ikke programmet, der kun fandt omkring 3.000 seere på begge kanaler.

Interviewet blev derfor genudsendt kl 22.00 fredag og trak der knapt 50.000 seere.

Oprah Winfrey lod showet løbe længere end planlagt, og anden del på cirka en time blev sendt kl 3. og fik ca. 10.000 seere i Danmark.

Del 1 og 2 har siden været genudsendt flere gange.

Samtalen mellem Oprah og Lance blev dermed i alt set netto af 250.000 danskere fordelt på 18 visninger af to dele.

"Som non-fiction tv-netværk har det været spændende, at kunne være med til at sende programmet live på samme tid, som indrømmelsen fandt sted i USA, hvilket også er afspejlet i at 253.000 danskere enten var forbi Discovery Channel eller TLC i dagene omkring indrømmelsen for at kigge med," siger direktør Jan Andreasen,. Discovery.

Kilde: Gallup, Discovery

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere