Kanalchef: Egenproduktioner vil løfte 7'eren

SBS’ nye rebrandede '7'eren' er meget ung og har dårligere fat i den brede gængse kommercielle målgruppe, de 21-50 årige, end forgængeren 'Voice TV'.
Per Fanefjord Laursen

SBS’ nye rebrandede '7'eren' har dårligere fat i den kerne kommercielle målgruppe, de 21-50 årige, end forgængeren 'Voice TV', der var en nonstop videokanal.

Det viser status på 7'erens første tre uger i æteren.

Tallene afslører, at SBS' nye tilbud er en noget yngre kanal, end Voice TV i praksis var.

Kanalchef Nanna Schultz påpegede for nylig overfor MediaWatch, at hun har en person på kun 18-22 år i tankerne, når hun programmerer kanalen.

7’eren har år til dato haft en seerandel på 0.95 i kanalens officielle målgruppe, de 15-25 årige. Det er det samme som Voice TV kunne levere sidste år.

Nanna Schultz mener, at lanceringen af 7'eren er gået godt.

“Det er lykkedes os at profilere 7'eren som Danmarks eneste ungdomskanal. Vi har hele tiden vidst, at vi har med en svær målgruppe at gøre, og det derfor er et langt træk at løfte seerandelen. Men vi er fuld af fortrøstning. Vi regner med, at 7'eren får et løft, når vi begynder at få egenproduktioner på kanalen i løbet af foråret,” siger hun.

De første begynder i februar, hvor man sender live fra Big Brother-huset. Samtidig lancerer 7’eren de nye daglige musikprogram 'Voodoo'.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også