Landsdækkende dagblade bedst ud af 2011

2011 var et hårdere år på annoncefronten for de regionale og lokale dagblade end for de landsdækkende. Det viser Reklameforbrugsundersøgelsen 2011, der netop er offentliggjort i dag. Mens de landsdækkende dagblade holdt status quo med en annonceomsætning på 1,273 mia. kr., så svandt den regionale/lokale annoncekage til 586 mio. kr. En tilbagegang på 36 mio. kr. fra 2010.

2011 var et hårdere år på annoncefronten for de regionale og lokale dagblade end for de landsdækkende. Det viser Reklameforbrugsundersøgelsen 2011, der netop er offentliggjort i dag.

Mens de landsdækkende dagblade holdt status quo med en annonceomsætning på 1,273 mia. kr., så svandt den regionale/lokale annoncekage til 586 mio. kr. En tilbagegang på 36 mio. kr. fra 2010.

Det er især rubrikmarkedet, der ikke retter sig. Blandt de landsdækkende dagblade droppede rubrik-omsætningen 33 mio. kr. fra 409 til 376 mio. kr., mens de regionale og lokale gik fra 242 til 221 mio. kr. - 21 mio. kr.

Mens de landsdækkende dagblade kompenserede for rubrikfaldet med øget tekstannoncering - ikke mindst i kraft af valget i september - så gik omsætningen også ned i den kategori hos de lokale dagblade med i alt 15 mio. kr. til 365 mio. kr.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også