MediaWatch

DR satser 5 mio. på trafikinformation

I mange år har DR serviceret trafikanter med vejr-, vej- og trafikmeldinger, især via radio. Nu skal denne service forbedres og udvides ved hjælp af den nyeste mobil- og

DR har derfor indgået en aftale med Rambøll Informatik om udvikling af et nyt system til håndtering af den ind- og udgående trafikinformation, der bl.a. skal videreformidles i P4's regionalprogrammer døgnet rundt.

Næste fase i projektet bliver at tilbyde trafikanter målrettet geografisk og personlig trafikinformation. Denne mobil- og internetservice skal gøre det lettere at komme igennem den tunge myldretidstrafik morgen og aften.

SMS, Internet og DAB-radio skal anvendes i trafikformidlingen.

DR har en samlet investering på mere end fem millioner kroner på satsningen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs