Ny undersøgelse styrker online-banker

MediaWatch

SkandiaBanken, der selv ønsker at stå stærkt som online-bank, har ifølge Berlingske Tidende gennem analyseinstituttet Zapera gennemført undersøgelsen blandt danskere, der i forvejen bruger Internettet og derfor har kunnet deltage i analysen gennem e-mail.

Undersøgelsen viser, at der er et klart potentialer for en Internet-bank blandt de mere velstillede i hovedstaden. Analysen viser nemlig, at de fattigere danskere bruger bankens filialer mere end de mere velstillede.

Blandt de fattigere med en indkomst på under 250.000 kroner mener små 50 procent, at muligheden for at kunne gå ned i banken er af enten stor eller afgørende betydning.

Direktør Henrik Vad, SkandiaBanken, er glad for, at undersøgelsen viser, at navnlig provinsens fattigere foretrækker bankfilialerne, når nu SkandiBanken med sit online-initiativ har satset på de mere velstillede i hovedstadsområdet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også