Netbruger afgør TV-spots slutning

MediaWatch

Ifølge Jakob Roed Jakobsen, der er medejer af Enalyzer, har reklamebureauer og filmselskaber fået nye muligheder, når det gælder om at teste publikums holdning til nye film. Enalyzers ASP-løsning giver nemlig virksomhederne mulighed for selv at udføre analyser online.

Virksomheden logger sig ind på Enalyzers hjemmeside, hvor de hurtigt kan tilrette et spørgeskema. Respondenterne bliver inviteret gennem et link til en hjemmeside eller mail. Herefter besvares spørgeskemaet online med mulighed for rapporter i PowerPoint og Excel.

Xstream-direktøren Frank Thorup forklarer, at man forsøger at filtrere teknisk ikke-kvalificerede deltagere fra ved at spørge til hastigheden på deltagernes opkobling. Kvaliteten af filmen er høj, og kombineret med adgangen til at teste filmen over nettet giver det bureauerne en hurtig pejling af holdningen til filmen.

Projektleder Kenneth Hansen, Courage Euro RSCG, der har anvendt MeasureCast-systemet på en reklamefilm for Citroën, ser gode fremtidsperspektiver, både i forbindelse med test af film og koncepter, samt i bureauets kreative fase, hvor en række ideer og målgruppeadfærd skal testes.

Xstream, der har kunder som GN Store Nord, Navision, NKT og Aller, har indgået et samarbejde med Hugin Online, hvor de to selskaber tilbyder Investor Relation-kommunikation til børsnoterede selskaber (eksempelvis direkte transmission af årsmøder).

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også