Alcatel sælger og tror på bedre tider

MediaWatch

Under et seminar i London tirsdag udtalte Serge Tchuruk, Alcatel, at bunden i markederne i såvel USA som Europa er nået. Han erkendte, at det specielt har været vanskeligt for Alcatel at tackle udfordringerne på det amerikanske marked.

Interessen i Lucent forklares ifølge Dagens Industri med, at Alcatel grundlæggende har en vækst-strategi for det amerikanske markede. Tchuruk hæfter sig specielt ved efterspørgslen på bredbånd og større båndbredde.

Alcatel's generelle reorganisering betyder imidlertid, at antallet af fabrikker skal mindskes fra dagens 120 til et dusin eller færre før udgangen af 2002. Tcuruk mener, at en del fabrikker bliver opkøbt af underleverandører.

Efter at have solgt ud, er det meningen at Alcatel skal fokusere på acces-udrustning til bredbånd, der efter nogle år skal stå for to tredjedele af aktiviteterne. Bredbåndsacces-udrustningen samt service hertil står ifølge Dagens Industri og Wall Street Journal i dag for omkring 15 procent af Alcatels omsætning.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også