MediaWatch

Danske sites ned grundet pengemangel

Derfor har marketingdirektør Martin Thorborg ifølge Berlingske Tidende nu krævet at teleselskaberne betaler for den mertrafik Internettet giver dem. Jubii er også positiv overfor Yahoo's initiativ med at erhvervsvirksomhederne betaler for at der linkes til dem.

Ifølge Berlingske har TDC kun foragt over for at pengene gives til indholdsleverandørerne. Markedsdirektør Martin Lippert mener, at Jubii har skabt en forretningsmodel, der i længden ikke holder. Dem vil det amerikansk-kontrollerede TDC ikke betale til.

Martin Thorborg, Jubii, mener at teleselskaberne bruger for meget krudt på at udbrede bredbåndet til alle. Han mener, at hvis indholdsleverandørerne får noget for det de laver, kommer der flere indholdsleverandører. Hvilket igen får brugen af Internettet til at stige. Det vil forstærke efterspørgslen på bredbånd.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs