Napster sammen med Warner, EMI og BMG

MediaWatch

Sammen med AOL og Real Networks bliver Napster ifølge Handelsblatt nu den tredje distributionspartner for Music-Net. Folk med penge får fremover tilgang til kunstnere som Whitney Houston, Spice Girls og Madonna over Internettet.

Samarbejdsaftalen kommer efter at de tre musikkoncerner oprindeligt var gået i retten med Napster, da de mente at tjenestens gratis bytten-musik var en krænkelse af deres ophavsrettigheder. Bertelsmann er nu i gang med at forvandle Napster til en abonnementstjeneste. Udgangspunktet er, at de fleste af Napsters 70 millioner brugere er villige til også at betale for musikken.

Den to år gamle online-byttecentral har i sin korte levetid tvunget de store pladeselskaber til at skifte strategi. Konsekvensen af talrige stævninger er med andre ord blevet samarbejde.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også