Vivendi køber MP3.com

MediaWatch

Handelsprisen på fem dollar per aktie afspejler ifølge Financial Times en Nasdaq-pris på 372 millioner dollars, der er mindre end en femtendedel af MP3.com's højest registrerede værdi. Juni 1998 gik aktien således for 28 dollar.

Opkøbet er Vivendi's tredje skaktræk i år for at kompensere for underholdningsgigantens svaghed i distribution af digitalt indhold på det amerikanske marked. I marts annoncerede Vivendi og Sony og deres plan om at skabe Duet, der er en slags kopi af Napster, og i april annoncerede Vivendi en distributionsaftale med Yahoo!

Koncernchef Jean-Marie Messier, Vivendi, mener at kunne gøre MP3.com profitabel fra fjerde kvartal 2001. Selskabet tabte 2,2 millioner dollars i første kvartal ud fra en omsætning på 21,7 millioner dollars.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også