E-markedspladser søger leverandører

MediaWatch

Herudover er de fleste brugere købere. En af de største udfordringer for E-markedspladser er at tiltrække flere leverandører.

IDC, der er et ledende research-institut og media indenfor IT, mener at konceptet er så lovende, at handlen over E-markedspladser vil udgøre 87 milliarder euro i 2005.

Mikkel Arnbjerg, der er projektleder for IDC's europæiske B2B og E-markedsundersøgelser, mener, at de ansvarlige for E-markedspladserne stadig har en udfordring i at bevise, at E-handel er mere end dot.com-firmaer og extranet.

I Skandinavien, der i hele taget er førend i eCommerce, er Norge og Sverige førende med Finland og Danmark efter sig. Hvor kun 50 procent af danske IT-ansvarlige havde hørt om konceptet, kunne 75 procent af svenske IT-ansvarlige nikke genkendende til fænomenet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også