Goldman: T-Online overgår forventning

MediaWatch

Bedømmelsen falder i forlængelse af, at tyske T-Online nu henter 86 procent af omsætningen på Internet-opkoblinger. Selv om tabet på T-Online-aktien sandsynligvis bliver større i år end sidste år, hvor det beløb sig til minus 0,34 Euro, er analytikerne generelt positive. Årsagen er den stigende markedsandel T-Online henter på markedsføringen af bredbånds-teknologien T-DSL.

DSL-kunder er ifølge Handelsblatt meget attraktive for T-Online, da det sparer 0,0153 DM pr. minut per. DSL-opkobling.

Analytikerne fra investeringsbanken advarer imidlertid samtidig investorerne mod at overvurdere portal-forretningen, der i 1. kvartal 2001 kun udgjorde 11 procent af den samlede omsætning. Analytikerne mener, at den generelle globale økonomiske afmatning i første omgang fører til dalende reklameindtægter. Senere på året forventer Goldman Sachs en ny stigning i reklameindtægter, men opfordrer alligevel T-Online til at reducere sit omkostningsniveau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også