MediaWatch

Goldman: T-Online overgår forventning

Bedømmelsen falder i forlængelse af, at tyske T-Online nu henter 86 procent af omsætningen på Internet-opkoblinger. Selv om tabet på T-Online-aktien sandsynligvis bliver større i år end sidste år, hvor det beløb sig til minus 0,34 Euro, er analytikerne generelt positive. Årsagen er den stigende markedsandel T-Online henter på markedsføringen af bredbånds-teknologien T-DSL.

DSL-kunder er ifølge Handelsblatt meget attraktive for T-Online, da det sparer 0,0153 DM pr. minut per. DSL-opkobling.

Analytikerne fra investeringsbanken advarer imidlertid samtidig investorerne mod at overvurdere portal-forretningen, der i 1. kvartal 2001 kun udgjorde 11 procent af den samlede omsætning. Analytikerne mener, at den generelle globale økonomiske afmatning i første omgang fører til dalende reklameindtægter. Senere på året forventer Goldman Sachs en ny stigning i reklameindtægter, men opfordrer alligevel T-Online til at reducere sit omkostningsniveau.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs