MediaWatch

Den store Klassefest til Kina

Med salget bliver det danske produktionsselskab Wegelius et af de første firmaer, som har solgt et format til Kina. "Den store Klassefest" er selskabets største salgssucces, og kører nu i 14 lande.

TV2s programchef Bo Damgaard siger, at stationen vil bruge stadig flere ressourcer på idéudvikling, manuskripter og casting.

- Der er ingen tvivl om, at vi skal og vil bruge stadig flere midler på disse områder. Vi oplever igen og igen, at de programmer, som fungerer bedst, er dem, hvor udvikling, analyse og casting er i top, siger

Den Store Klassefest kørte i fire sæsoner på TV 2 med et gennemsnitligt seertal på mere end 1,2 mio. seere. Ved Montreux Festivalen i 2000 fik "Den Store Klassefest" sølvrosen, som er førsteprisen i kategorien "bedste gameshow".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs