Den store Klassefest til Kina

MediaWatch

Med salget bliver det danske produktionsselskab Wegelius et af de første firmaer, som har solgt et format til Kina. "Den store Klassefest" er selskabets største salgssucces, og kører nu i 14 lande.

TV2s programchef Bo Damgaard siger, at stationen vil bruge stadig flere ressourcer på idéudvikling, manuskripter og casting.

- Der er ingen tvivl om, at vi skal og vil bruge stadig flere midler på disse områder. Vi oplever igen og igen, at de programmer, som fungerer bedst, er dem, hvor udvikling, analyse og casting er i top, siger

Den Store Klassefest kørte i fire sæsoner på TV 2 med et gennemsnitligt seertal på mere end 1,2 mio. seere. Ved Montreux Festivalen i 2000 fik "Den Store Klassefest" sølvrosen, som er førsteprisen i kategorien "bedste gameshow".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også