MediaWatch

Egmont tror nu på Internet-indtjening

Det gennemgående tema for Internet-opstramning er ifølge general manager Henrik Kristensen, Egmont New Media, multiple revenue stream; mange små indtægter.

Egmont har i længere tid tilstræbt konvergens og synergi ved at relatere Internet-aktiviteterne til koncernens veletablerede vare-mærker som Anders And og Barbie. Allermest tror man dog på den nye alliance Egmont, Tele Danmark (TDC) og TV2 imellem omkring TV on-demand gennem bredbåndsnettet.

Væk er alle forhåbninger om at konkurrere med horisontale portaler som Jubii, SOL og Opasia. Henrik Kristensen tvivler på, om betalingsmodeller nogen sinde kommer til at fungere på nettet. Dertil er der foræret for meget "free-content" væk.

Til gengæld er der uanede muligheder på det mobile Internet, og med en mobil-penetration større end USA vil alliancen af Egmont, TV2 og TDC kunne blive førende på verdensplan med indførelsen af TV on-demand på bredbåndsnettet.

Læs interviewet med Egmont's interaktive-ansvarlige i ugebrevet MediaWatch, der udkommer i morgen fredag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs