Egmont tror nu på Internet-indtjening

MediaWatch

Det gennemgående tema for Internet-opstramning er ifølge general manager Henrik Kristensen, Egmont New Media, multiple revenue stream; mange små indtægter.

Egmont har i længere tid tilstræbt konvergens og synergi ved at relatere Internet-aktiviteterne til koncernens veletablerede vare-mærker som Anders And og Barbie. Allermest tror man dog på den nye alliance Egmont, Tele Danmark (TDC) og TV2 imellem omkring TV on-demand gennem bredbåndsnettet.

Væk er alle forhåbninger om at konkurrere med horisontale portaler som Jubii, SOL og Opasia. Henrik Kristensen tvivler på, om betalingsmodeller nogen sinde kommer til at fungere på nettet. Dertil er der foræret for meget "free-content" væk.

Til gengæld er der uanede muligheder på det mobile Internet, og med en mobil-penetration større end USA vil alliancen af Egmont, TV2 og TDC kunne blive førende på verdensplan med indførelsen af TV on-demand på bredbåndsnettet.

Læs interviewet med Egmont's interaktive-ansvarlige i ugebrevet MediaWatch, der udkommer i morgen fredag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også