OMD er Danmarks bedste mediebureau

MediaWatch

Børsens Nyhedsmagasin har undersøgt holdningen til de danske mediebureauer blandt store annoncører og ledende medarbejdere på de største reklamebureauer og resultatet er, at OMD for syvende år i træk kan smykke sig med titlen som Danmarks bedste mediebureau.

De adspurgte er blevet bedt om at bedømme mediebureauerne på seks i alt kriterier: markedsmæssig indsigt, kreativitet, markedsføringsrådgivning, mediarådgivning, personlige ressourcer og økonomiske forhold og på alle kriterier har OMD scoret flest point.

Analysen omfatter i alt syv mediebureauer og Carat Danmark bedømmes som Danmarks andet bedste mediebureau, mens CIAMediecentralen kommer ind på en tredieplads, efterfulgt af MediaCom, Initiative/Universal, MediaEgde og Zenith. OMD har i det forløbne år gennem gået store forandringer med oprettelse af to nye specialafdelinger og overflytning af en del af kundeporteføljen til et datterselskab, Mediawise.

Disse ændringer har ifølge administrerende direktør hos OMD, Hermann Haraldsson, været med til at konsolidere OMD's position som det førende mediebureau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også