MediaWatch

E-shoppere ser ikke kun på prisen

Det viser en ny rapport fra Helsinki Universitet, hvori man har kortlagt, hvilke kriterier e-shoppere anvender, når de skal foretage deres indkøbsbeslutninger på Internettet. Målet med undersøgelsen har været at finde ud af, hvorfor e-handelen ikke har taget fart, selvom flere og flere mennesker har fået adgang til Internettet, skriver digitoday.no.

Undersøgelsen peger på, at salget hos e-handels virksomhederne er afhængig af følgende kriterier - i prioriteret rækkefølge:

1. Tidligere erfaring fra samme e-handels leverandør
3. God pris
5. Finansiel risiko ligger hos tjenesteleverandør
7. Konfidentialitet

Undersøgelsen konkluderer på denne baggrund, at prisen er en vigtig faktor for e-shopperen, men langt fra den eneste og afgørende faktor.

Undersøgelsen er baseret på internetbrug hos svenske og finske forbrugere.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs