MediaWatch

E-shoppere ser ikke kun på prisen

Det viser en ny rapport fra Helsinki Universitet, hvori man har kortlagt, hvilke kriterier e-shoppere anvender, når de skal foretage deres indkøbsbeslutninger på Internettet. Målet med undersøgelsen har været at finde ud af, hvorfor e-handelen ikke har taget fart, selvom flere og flere mennesker har fået adgang til Internettet, skriver digitoday.no.

Undersøgelsen peger på, at salget hos e-handels virksomhederne er afhængig af følgende kriterier - i prioriteret rækkefølge:

1. Tidligere erfaring fra samme e-handels leverandør
3. God pris
5. Finansiel risiko ligger hos tjenesteleverandør
7. Konfidentialitet

Undersøgelsen konkluderer på denne baggrund, at prisen er en vigtig faktor for e-shopperen, men langt fra den eneste og afgørende faktor.

Undersøgelsen er baseret på internetbrug hos svenske og finske forbrugere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs