E-shoppere ser ikke kun på prisen

MediaWatch

Det viser en ny rapport fra Helsinki Universitet, hvori man har kortlagt, hvilke kriterier e-shoppere anvender, når de skal foretage deres indkøbsbeslutninger på Internettet. Målet med undersøgelsen har været at finde ud af, hvorfor e-handelen ikke har taget fart, selvom flere og flere mennesker har fået adgang til Internettet, skriver digitoday.no.

Undersøgelsen peger på, at salget hos e-handels virksomhederne er afhængig af følgende kriterier - i prioriteret rækkefølge:

1. Tidligere erfaring fra samme e-handels leverandør
3. God pris
5. Finansiel risiko ligger hos tjenesteleverandør
7. Konfidentialitet

Undersøgelsen konkluderer på denne baggrund, at prisen er en vigtig faktor for e-shopperen, men langt fra den eneste og afgørende faktor.

Undersøgelsen er baseret på internetbrug hos svenske og finske forbrugere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også