Dårlige e-handels sites

MediaWatch

Der er for tiden ikke langt mellem meddelelserne om, at den ene e-handels virksomhed efter den anden lukker ned. Og tendensen ses både på det amerikanske marked og på store europæiske markeder som i England, Tyskland og Sverige.

Flere undersøgelser viser, at kunder, som ønsker at handle på Internettet, giver op og i stedet vælger de traditionelle butikker. Årsagen er, at e-handels virksomhedernes websites er for dårlige, skriver Dagens IT.

En ny undersøgelse fra den engelske analysevirksomhed Datamonitor bekræfter tidligere undersøgelser, som viser, at mange e-handels websites er for dårligt udformet. Kunderne prøver faktisk at handle, men giver af forskellige grunde op igen. Ifølge Datamonitor er der fire grundlæggende årsager til, at kunderne forlader et website uden at købe noget:

- Det tager for lang tid at "åbne" de forskellige websites
- Indholdet er for statisk

Ifølge Datamonitor vil de dårlige websites - med deraf svigtende handel - være ensbetydende med et indtægtstab for den europæiske e-handel på 330 milliarder kroner over de næste fem år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også