MediaWatch

Deutshe Telekom forhandler om Spraykøb

Ifølge Internetavisen Vision vil T-online opkøbe Spray, der i marts købte danske Jubii!. Anledningen skulle være, at T-online angiveligt ønsker at forstærke sin position på det europæiske marked.

- Vi kommenterer ikke rygterne om det her, sagde Johan Sandström, informationschef hos Spray om, hvorvidt der er forhandlinger i gang mellem Deutsche Telekom og Spray.

Men ifølge Johan Sandström er det stadig Sprays hensigt, at blive børsnoteret inden udgangen af 2000. Hvis dette ikke sker er Jubii! ikke forpligtiget til at sælge til Spray

Spray offentliggør ikke sine regnskabstal, men i juni slap det ud, at det svenske Internetfirma i fjor havde et underskud på 413 millioner svenske kroner ud af en omsætning på 120 millioner kroner. Det svarer til, at firmaet næsten tabte en million kroner om dagen.

Især selskabets e-handels-aktiviteter var slået fejl, og Spray begyndte at sælge ud af sit ejerskab hos den amerikanske Internetpioner Razorfish.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs