Telenor vil styrke udviklingen af indhold til bredbåndsnettet

MediaWatch

Som led i den offensive bredbånds-strategi har Telenor nu købt 15 procent af A-pressen i Norge. A-pressen er den største ejer af lokalaviser i Norge og har endvidere væsentlige aktiviteter på TV- og Internet området i Norge.

Endvidere etablerede Telenor tidligere på året i samarbejde med Den nor-ske Bank et fælles selskab med henblik på at udvikle Internet services inden for bank, finans og e-handel.

Dermed bevæger Telenor sig ifølge den norske erhvervsavis Dagens Næringsliv efter en strategi, hvor der satses på at tjene flere og hurtigere penge på bredbåndstjenester. Det skal ske ved, at de mange tjenester til bredbåndsnettet allerede er færdigudviklet på det tidspunkt, hvor bredbåndsnettet for alvor slår igennem på privatmarkedet.

- Vi ser det som strategisk rigtigt at bevæge os mod indhold, fordi indhold vil styre udviklingen af bredbånd siger adm. direktør i Telenor Bredbåndstjenester, Stig Eide Sivertsen.

Telenor og A-pressen har indgået en foreløbig samarbejdsaftale, som indebærer at A-pressen blandt skal udvikle portaler til bredbåndstjenester, mens Telenor blandt andet i videre omfang end i dag, skal anvende A-pressen som markedsføringskanal.

Som led i bredbånds-strategien varsler Telenor, at flere aftaler med indholdsleverandører er på vej, både norske og udenlandske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også