MediaWatch

Medie- og telefoniselskaber lancerer portal

Det er MTG og NetCom, der står bag Everyday.com. NetCom, der ejer Tele2, er den største leverandør af Internet i Norden, og Tele2s sammenlagt mere end 1 million Internet-kunder får nu tilbudt everyday.com som startside.

MTG, der er moderselskab for blandt andet TV3, skal hen af vejen bidrage med noget af indholdet på Everyday.com. Selskabet har via sine tv-kanaler, radiostationer og aviser i Skandinavien betydelig erfaring inden for massemedier, markedsføring og reklamesalg.

"Everyday.com vil udnytte hele værdikæden, når det gælder handel på Internet og generere indtægter bl.a. gennem Internet-opkobling uden abonnementsafgift, reklamesalg, e-handel, betalingstjenester og logistik på paneuropæisk basis," oplyser Henrik Holm, direktør for Everyday.com i Danmark. Henrik Holm er tidligere markedschef for Get2net hos Tele2 A/S og har været med til at bygge den rød-gule Get2net-mærkevare op til at være Danmarks næststørste udbyder af Internet.

Get2net er den eneste Internetudbyder i Danmark, som opererer med et surfmile-system. Det betyder jo mere en Get2net-kunde surfer - jo flere "Dots" optjenes der. Alle Get2net-kunder, der registrerer sig som medlem på Everyday.com, får overført deres optjente Dots til den nye Everyday-startside. Og de Get2net-kunder, der er hurtige til at skifte over på den nye startside, får derudover 5.000 Dots.

Henrik Holm forventer, at 70-80 pct. af Get2net's nuværende kunder vælger den nye Everyday.com som startside inden for den kommende måned.

Med Everyday.com startsiden får Get2net-kunderne gratis den nye service i form af en ny unik portal, der forener det bedste fra Get2net med de nye services hos Everyday.com.

Den nye Everyday-startside bliver i første omgang tilbudt til alle eksisterende Get2net-kunder, og de første 2 måneder betragtes som en testperiode. I slutningen af august åbnes Everyday.com for nye kunder.

Everyday.com i Danmark er det 10. land, som Everyday lanceres i. Everyday blev lanceret i Sverige i september sidste år og bl.a. i Norge, Frankrig og Holland i år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs