MediaWatch

SBS fortsætter samarbejde med UPC

UPC har afløst handlen, fordi UPC-aktien er faldet kraftigt i værdi, og da købet af SBS delvist skulle finansieres ved en aktieombytning til dagskurs bliver købet for dyrt for UPC. Den lave kurs på UPC-aktien ville betyde, at SBS-ejerne ville få for stor indflydelse i UPC, skriver Erhvervsbladet.

Dagskursen på UPC-aktien er faldet fra et omkring 80 til 19 siden fusionsaftalen blev indgået i sidste måned. På samme tid har SBS-aktien holdt sit niveau. Dermed skulle UPS af med fire gange så mange aktier for SBS.

UPC har meddelt, at virksomheden fortsat vil samarbejde med SBS Broadcasting. UPC er da også fortsat største enkeltaktionær i SBS Broadcating.

"På kort sigt får det ikke nogen konsekvenser i Danmark. Hensigten var, at vi på længere sigt skulle finde en måde vi kunne udnytte UPC''s kompetencer indenfor eksempelvis Internet og kabeltv og vores viden om at skabe indhold og drive tv-stationer. Vi fortsætter nu samarbejdet med UPC, men samarbejdet vil finde sted inden for de rammer, som gælder for to selvstændige selskaber, siger Jesper Sehested Lund til Erhvervsbladet.

SBS driver TvDanmark 1 og 2 samt The Voice i Danmark.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs