Markedsføring og alliancer sikrer web-trafik

MediaWatch

Mange "guldgravere", som har startet dot-com virksomheder, mener, de skal være mangemillionærer ved at sælge deres koncept, inden de får problemer med at have lavet forkerte markedsføringssatsninger og -investeringer, siger Kim Frederiksen, producer hos Grey Direct & Interactive, der er meget kritisk over for danske web entreprenørers manglende evne til at at skabe en vedvarende målrettet base af trafik til sitet. En stor del af de danske dot-com virksomheder smider en masse penge ud på at skabe trafikkaos på sitet. Investeringerne er kortsigtede.

Ingen links

Det skyldes for en for en stor dels vedkommende den manglende kreativitet I udnyttelsen af Internet. Internet er ikke blot ét medie, det er en verden af muligheder, der alle kan kædes sammen. Bruges nettet radikalt og kreativt kan det skabe både kvantitets og kvalitets trafik til et website. Amazon.com er et godt, om end klichéagtigt, eksempel på dette. Med sit enorme partner system med mere end 350.000 medvirkende websites kloden rundt, har Amazon skabt verdens største boghandel. Det er lige nu på mode at sige, at banneret er dødt og spild af penge. Det er efter Kim Frederiksens mening langt fra tilfældet.

God effekt

Kun at bruge et banner til at skabe trafik er derfor utopi. Fremtidens mest succesfulde sites er dem, der ved at bruge deres fantasi vedvarende er i stand til at generere ny trafik fra en bred vifte af tilgange, der er placeret i nettets mange afkroge. Byer, der kun har ét by-skilt, er som oftest spøgelsesbyer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også