MediaWatch

Store forventninger til Gubi.com

- Vi forventer få et ordentligt skub i december måned, fortæller Gubi.com’s vice-president Jesper Ravn til Mediawatch.

- Ikke mindst fordi vores produkter er er julegaveregnede så det basker. Men vi har mindst lige så store forventninger når vi åbner for markedsføringen i resten af Skandinavien 1. februar. Erfaringsmæssigt er de øvrige lande endnu større E-handels-lande end i Danmark, siger Jesper Ravn.

Boo.com er kun delvis konkurrent

- Boo.com er en konkurrent på et enkelt område ud af vores op til 15 forskellige produktområder, nemlig streetwear, der henvender sig til de meget unge. Vores målgruppe er betydeligt bredere, siger han.

Han mener også at adgangen til Gubi.com er mere enkel end hos flere af konkurrenterne.

- Vi har til forskel fra dem valgt at satse på et webdesign er let at finde rundt i. Efter min mening er det for besværligt at komme ind til produkterne på Boo.com. Og så er der for meget teknik der er for avanceret for den almindelige websurfer.

Resultatet kan ses onsdag 1. december.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs