Dansk IT fremstød i New York

MediaWatch

"De heldigste danske virksomheder vil derfor kunne udveksle ideer med op til 14 amerikanske modparter. ""Til forskel fra andre danske fremstød, hvor det gælder om overhovedet at bringe os selv på landkortet, har vi faktisk noget medvind her,"" siger Gunner From fra Erhvervsfremme Styrelsens kontor i New York med henvisning til, at amerikanske IT-folk godt kender Skandinavien som verdens mest elektroniske region, hvor 50 procent af befolkningen er på Internet, mens mellem 43 og 65 procent har en mobiltelefon. Selv om Erhvervsfremme Styrelsens Invest in Denmark-arm i princippet kun skal trække amerikanske investeringer til Danmark, har From ikke noget imod, hvis danskerne også investerer i USA. Holdningen lader til at gå igen hos de danske new media-virksomheder, der har indløst billet til fremstødet. Deres bevæggrunde til at deltage er ligeså forskellige som virksomhederne selv.

Computerspilfirmaet ITE, er på udkig efter en amerikansk samarbejdspartner, som kan sprede den interaktive TV-helt Hugos glade budskab. ITE har allerede et kontor i San Francisco, som sælger PC-versionen af Hugo-produkterne.

Internet-udbyderen Scandinavia Onlines' forventninger til fremstødet er mere simple: At skaffe sig flere annoncører til firmaets hjemmeside. ""Grundlæggende fungerer vi som et udstillingsvindue,"" siger salgs- og marketingchef Michael Lauritzen om firmaets attraktion for amerikanske virksomheder. ""Vi har oplevet, at vi står i en god position, fordi vi er repræsenteret i hele Skandinavien fremfor bare i Danmark."""

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også