Internetbrugernes adfærd i 2. kvartal

MediaWatch

Mastodonten på det danske marked er stadig søgemaskinen Jubii og derefter, med en dækning på knap 50% hver, følger Krak og Yahoo.

Længere nede ad listen, hvor netto-dækningsgraden ligger i intervallet 25-30%, findes søgemaskinen Kvasir, TeleDanmark's Opasia-site og de to landsdækkende Tv-stationers sites, hhv. DR Online og Tv2 Online.

Hvad angår de skrevne mediers sites, er det især Jyllands Posten, der har formået at få fat i internetbrugerne med en nettodækning på godt 20%, hvorimod de to store konkurrenter, Politiken og Berlingske Tidende, må tage til takke med dækningsprocenter på hhv. 17,7% og 12,4%.

I bunden af besøgsskalaen findes sites, som mere målrettet henvender sig til bestemte brugersegmenter. Således finder man her bl.a. Netstationen og ChiliNet, der begge primært sigter mod at tilfredsstille de helt unge internetbrugeres web-interesser og derfor selvsagt ikke opnår nogen nævneværdig dækning blandt de ældre aldersgrupper.

Produktinteresser

Kulturelle ydelser og hard- og software appellerer også kraftigt til internetbrugerne, hvorimod produkter som dagligvarer, beklædning, personlig pleje og boligartikler ikke udbydes på nettet, men derimod i købssituationen i butikkerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også