Profil af danske Internet-brugere

MediaWatch

De mange kontakter resulterede i 1.372 udfyldte spørgeskemaer og danner derfor en brugbar base med repræsentation af internetbrugere indenfor både light-, medium- og heavy-usere selvom det antages at analysematerialet rummer relativt for mange storbrugere og tilsvarende for få light-usere.

Rapporten er opdelt i fire afsnit:
* En e-commerce rapport om danskernes handel på Internettet.
* En erhvervsrapport om danskernes erhvervsmæssige brug af Internettet.

Brugerprofil

Demografisk profil

Endvidere fremgår det, at der er en svag overvægt af store husstande med fire personer og derover. Derimod er der stort set ingen geografisk skævhed, da 47 pct. af internetbrugerne bor øst for Storebælt mod 45 pct. i hele befolkningen.

Hvornår er de kommet på nettet?

For arbejdspladstilsluttede er de tilsvarende tal dog hhv. 32 pct. og 27 pct. Efterhånden som dækningen stiger vil de relative vækstrater falde. Med udgangspunkt i, at hjemmedækningen i 1997 var ca. 14 pct. kan væksten til 1998 beregnes til ca. 57 pct. (fra 14 pct. til 22 pct.), men denne vækstrate vil dog næppe kunne gentages.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også