MediaWatch

Montreux hvert år

Montreux International Television Symposium and Technical Exhibition gennemgår nu en foryngelseskur, hvor fokuspunktet skifter til den nyeste teknik og til de steder, hvor teknologierne smelter sammen. Samtidig er det besluttet at symposiet vil blive en årlig begivenhed under det nye navn Montreux Symposium.

Chris Zoebeli er ny direktør for symposiet. Han siger om beslutningen om et årligt show: - Vi ser udviklingen gå så hurtigt, at det er nødvendigt med et årligt symposium. Samtidig mener mange indenfor industrien, at det er nødvendigt med et forum, som tager sig af high end problematikkerne. Og der er også stærke kræfter, som har presset på for at få dybdegående drøftelser på de områder, hvor teknologierne smelter sammen - som det f.eks. sker på Internetområdet.

Spørgsmålet er imidlertid om branchen vil deltage i to europæiske teknik-udstillinger hvert år. På pressekonferencen under IBC var bl.a. Sony til stede, fordi det blev annonceret, at de fleste store europæiske koncerner ville deltage i udstillingen. Men Sony vil ikke løfte sløret for, hvor de vil kaste deres hovedteknik-udstilling. Men to steder vil de under ingen omstændigheder være med til. De erklærede imidlertid, at de var meget positive overfor Montreux-initiativet, ikke mindst på grund af det meget høje niveau, der var lagt op til, at både udstilling og symposier skulle foregå under.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs