Flere kvinder bruger Internettet

MediaWatch

MMXI har netop udgivet rapporten ”It’s a Womans World Wide Web”. Undersøgelsen viste at andelen af at kvinder på verdensplan, der er unikke besøgende på Internettet repræsenterer over halvdelen med 50,4 procent overfor 49,6 procent mænd.

Der er den samme tendens i Europa, hvor andelen af kvinder der er online er vokset, mens andelen af mænd er faldet.

Tallene for Danmark viser at 42,4 procent af Internet brugere er kvinder over 12 år. Rapporten oplyser, at europæiske kvinder især bruger Internettet til at søge information eller undersøge måder til at lette hverdagen. De mest populære sites blandt europæiske kvinder, er sites der drejer sig om indkøb, karriere og rejser.

- Kvinder der bruger Internettet tenderer mod at fokusere på det praktiske. De spilder ikke tid på at besøge mange forskellige sites, men vender tilbage til de sites, der sparer dem tid og penge. Internettet er det ideelle medie til at distribuere information om gode handler, tips og tricks, der kan sendes med det samme og gøres synlige for alle. Kvinder har en forståelse for dette og bruger i stadigt stigende omfang Internettet til at lette hverdagen, siger Arielle Dinard, Managing Director, MMXI Europe.


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også