MediaWatch

TV 2 rejser tvivl om reklameundersøgelse

Samme Sifo undersøgelse viser, at halvdelen af befolkningen er negative overfor TV-reklamer. Det resultat står i kontrast til en nylig analyse fra reklamebureauet Bates Copenhagen, der viste at Tv-reklamen er lidt mere vellidt end dagbladsannoncer og en del mere end ugebladsannoncer. Henrik Dyring, direktør TV2 salg, er ikke imponeret over analysen, som han mener er tendentiøs, idet spørgsmålene har været ledsaget af faktuelle oplysninger, der ifølge ham påvirker svarene. I øvrigt vurderer han, at Politiken har en interesse i at få TV-reklamen til at fremstå mindre populær, fordi avisen som alle medier har brug for annoncekroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs