MediaWatch

Barnemad til TV3

Det bekræfter programchef Henrik Ravn og koncerninformationschef Niels Jørgen Langkilde, TV3. Direktør Jesper Klit, Nordisk Film TV, bekræfter salget, men mener i øvrigt, at det er tv-stationen, der skal ytre sig om handelen. Efter hvad AVM erfarer, var "Barnemad" med i den samlede pakke, som Nordisk Film TV forhandlede med TV3, da Nordisk besluttede at sige fra på den præstationsbestemte produktion af TV3s morgen-tv. Beslutningen om at sige fra på denne aftale betød i realiteten, at TV3 "lukkede for det varme vand", og efter en notorisk fiasko med "Missionen" var Nordisk Film TV ude i kulden.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs