Receveur: Konkurrence sundt for markedet

SBS Radio mister sit planlagte monopol på salg af landsdækkende radioreklame, der kunne løfte priserne, men Jim Receveur hilser konkurrence velkommen.
Per Fanefjord Laursen

Det nye salgssamarbejde, Dansk Radio Reklame (DRR), ser dagens lys til januar. Initiativet kommer fra flere større regionale radiostationer som en reaktion på, at det udvidede SBS Radio, med seks radiokanaler, ellers ville få monopol på salg af landsdækkende radio.

SBS-direktør Jim Receveur tager dog den regionale udfordring med sindsro. Det er positivt for det kommercielle radiomarked, at kunderne har flere steder at handle, lyder det:

“Men det er vigtigt, at alle deres stationer bliver en del af Gallups måling, så radiomarkedet forbliver et veldokumenteret medie, siger Jim Receveur til RadioAssistant. Hovedparten af de regionale radioer måles via telefoninterviews, mens SBS måler og rapporterer til annoncørerne via Gallups elektroniske PPM målinger.

Jim Receveur er ikke overbevist om, at DRRs entré får nogen væsentlig indflydelse på SBS´ salg, der ventes at repræsentere 80 procent af det samlede nationale salg.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også