DRRB ærgrer sig over ny reklameafgift

DRRB er mildt sagt utilfredse med den nye afgift, der gør det dyrere at husstandsomdele reklamer.

Reklamebranchen er langt fra tilfredse med den nye reklameafgift, som regeringspartierne sammen med Enhedslisten stemte igennem i Folketinget i dag. 

Afgiften, der vil gøre det dyrere at sende husstandsomdelte reklamer ud, vil blive en udgift for staten - ikke en indtægt, mener Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB).

”Jeg kan slet ikke begribe, at folketinget kan få sig selv til at indføre en reklameafgift, når alt peger på, at skatten er ødelæggende for det danske erhvervsliv og vil koste arbejdspladser. I en tid hvor politikerne fjerner fedt- og sukkerafgifter for at bevare arbejdspladser i Danmark, forekommer reklameafgiften mig direkte dum,” siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør DRRB, i en pressemeddelelse.

Afgiften vil alt andet lige tage en bid af den kage, som DRRBs medlemmer lever af: virksomhedernes reklame- og annoncebudgetter.

DRRB mener, at afgiften reelt er en afgift på tilbudsaviser og ikke generelt på husstandsomdelte reklamer. Og det er konkurrenceforvridende, mener Tine Aurvig-Huggenberger. 

”Kald nu en spade for en spade, for med de sidste reguleringer af loven, er der jo helt klart tale om en afgift på tilbudsaviser, hvilket må siges virker konkurrenceforvridende. At miljømærkningen ikke er på plads fortæller mig yderligere, at det handler om at få penge i kassen og ikke at man tænker på miljøet,” siger hun  i pressemeddelelsen.

- JHT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også