SBS Radio mister planlagt reklamemonopol

Nyt initiativ bryder det monopol på nationalt reklamesalg, som SBS Radio regnede med at nyde godt af fra 1. januar.
Per Fanefjord Laursen

Et nyt samarbejde, Dansk Radio Reklame, om salg af landsdækkende radioreklame ser dagens lys, skriver fagsitet radioassistant.

Initiativet er en reaktion på, at SBS Radio fra 1. januar ellers ville have monopol på salg af landsdækkende radio.

Samarbejdet bygges på resterne af salgsselskabet Det Danske Radiobureau og tæller bl.a. Radio1 Silkeborg, Silkeborg Guld, Klubben Odense, SLR-stationerne Vest/Midt/Syd/Næstved, Radio Sydhavsøerne, NRJ, Radio Køge, mfl.

"Vi estimerer at opnå en betydelig kommerciel share og forventer dermed at blive en vigtig spiller på det nationale marked," siger salgsdirektør Claus Reinhold Andersen, Dansk RadioReklame til Radioassistant.

Head of Broadcast, Flemming Jensen, fra mediabureauet MEC, hilser konkurrence om landsdækkende radioreklame velkommen. Flere bureauer havde frygtet et rent monopol hos SBS Radio. 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også