SBS Radio mister planlagt reklamemonopol
Et nyt samarbejde, Dansk Radio Reklame, om salg af landsdækkende radioreklame ser dagens lys, skriver fagsitet radioassistant.
Initiativet er en reaktion på, at SBS Radio fra 1. januar ellers ville have monopol på salg af landsdækkende radio.
Samarbejdet bygges på resterne af salgsselskabet Det Danske Radiobureau og tæller bl.a. Radio1 Silkeborg, Silkeborg Guld, Klubben Odense, SLR-stationerne Vest/Midt/Syd/Næstved, Radio Sydhavsøerne, NRJ, Radio Køge, mfl.
"Vi estimerer at opnå en betydelig kommerciel share og forventer dermed at blive en vigtig spiller på det nationale marked," siger salgsdirektør Claus Reinhold Andersen, Dansk RadioReklame til Radioassistant.
Head of Broadcast, Flemming Jensen, fra mediabureauet MEC, hilser konkurrence om landsdækkende radioreklame velkommen. Flere bureauer havde frygtet et rent monopol hos SBS Radio.