Tv2.dk skal have mere live-puls

Tv2.dk har stærkt nyhedsfokus, men skal have mere live-puls, mere web-tv, og underholdningen kommer tilbage, lyder de første meldinger fra TV 2's nye digitale direktør.
Per Fanefjord Laursen

Hidtil har Tv2.dk været den lille lillebror i den store TV 2-koncern, men næste år vil lillebror træde ind i de voksnes rækker.

Sådan lyder de første meldinger fra den nye indholdsdirektør for alle TV 2's digitale aktiviteter, Anders Refnov, der efterfølger Gregers Wedels-Wedellsborg.

"Tv2.dk har for nylig skærpet nyhedsdelen ved at hente Simon Stilling, som i mine øjne er Danmarks klart bedste digitale nyhedschef. Han og jeg kommer til at danne et meget stærkt makkerpar, fordi vi har den samme opskrift på, hvor vi skal hen og hvordan, og så supplerer vi hinanden rigtig godt," siger Refnov.

Mere puls på sitet
Efter knap to uger som chef vil Refnov dog hverken fortælle om programerklæringer, svare konkret på målsætninger om besøgs-tal på tv2.dk, økonomiske mål eller indsats-områder. Han siger dog:

"Helt generelt skal der mere live-puls ind på tv2.dk. Web-tv skal løftes. Og så skal vi have udviklet et nyt underholdningskoncept og lavet skarpere nyhedsvinkler på vores egne TV2-programmer, som i den nuværende dækning til tider kan virke lidt for pr-agtig."

Han ønsker også markant fokus på at få udviklet TV 2 Play. 

Den nytiltrådte Net-chef kom tilbage til TV 2 den 1. december.Fra 1999 var Refnov reporter på TV 2 Nyhederne og fra 2001 på finansredaktionen, som han var med til at etablere, og som han i 2007-2008 var souschef for.

Tv2.dk kæmper med Ekstrabladet.dk om positionen som markedets største danske kommercielle site. Tv2.dk's brugertal har vippet på 1,5 - 1,6 mio. brugere de senere år - men er i 2012 faldet lidt til omkring 1,4 mio.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også