SBS i kommerciel alliance med regionale radioer

De regionale radiostationer ANR, ABC-gruppen og Skala vil fra januar indgå i SBS Radios salg af nationale reklamekampagner.
Per Fanefjord Laursen

SBS Radio har indgået samarbejdsaftaler om nationalt reklamesalg med radiostationerne ANR, ABC-gruppen og Skala.

SBS Radio overtog i sommer Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk og står i forvejen for salget af reklame til NOVAfm, The Voice og Pop FM.

Den fusion betød, at Det Danske Radiobureau, der før samlede halvdelen af det nationale salg, stod for fald, og det sker endeligt pr. 31 december.

SBS vil fra 1. januar dominere alt salg af national radioreklame, eller en omsætning på ca 120 mio.

”Vi ser store fordele i at styrke vores salgsprodukt med reklametid fra de tre radiostationer. Det kan være med til at skabe styrke kommerciel radio som reklameplatform og kan være med til at udvikle radiomediet, så det står styrket mod andre mediegrupper,” siger Jim Receveur, adm. direktør for SBS Radio.

SBS' alliancer efterlader radioer som Radio Globus i Sønderjylland, Radio Sydhavsøerne på Lolland Falster, Radio 1 Silkeborg samt Klubben på Fyn. Vestsjælland-stationen Radio SLRs rolle er uklar.

På disse radiostationer kommer man i større eller mindre grad til at mangle landsannoncerne.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også