Berlingske Media lancerer eget mobilbureau

Berlingske Media lancerer WeMobilise - et mobilbureau, der vil dele intern ekspertise med eksterne kunder.
Per Fanefjord Laursen

Berlingske Media mener nu, at man har opbygget så meget intern ekspertise med mobilløsninger, at koncernen vil dele den ekspertise med andre - mod betaling.

Det sker i det nyetablerede mobilbureau, WeMobilise. Bureauet er gået i luften med websitet WeMobilise.dk, som netop er lanceret.

WeMobilise kalder sig selv for et full service mobilbureau, der hjælper virksomheder med at udnytte potentialet på de mobile platforme.

“Vi er et nyt bureau, men med mange års erfaring både hvad angår koncept, design og teknisk udvikling. Vi er ophavsmænd og kvinder til landets største portefølje af apps og mobilsites - ingen anden medievirksomhed har så mange apps og mobilsites på markedet som Berlingske Media,” siger Anders Oliver Andersen, direktør for det nye bureau, i en pressemeddelelse.

Koncernchef, Lisbeth Knudsen har været fødselshjælper til det nye mobilbureau, hun siger:

“Ved at være tidligt ude og ved at have satses så voldsomt på det mobile marked, står vi i dag med en stor portion viden, indsigt og erfaring, som vi er helt sikre på, at andre virksomheder vil se fordelen i at kunne trække på. Det får de muligheden for nu, hvor vi etablerer WeMobilise,” siger Lisbeth Knudsen.

Foreløbig har WeMobilise, for nye kunder, lavet en byguide for SkjeriOslo.no og leveret mobilløsningen for Berlingske Nyheds Bureau, BNB i forbindelse med deres aftale om at levere nyheder til det danske folketing.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også