Øget konkurrence holder posttakster i ro for 2013

For første gang i mange år har Post Danmark fastholdt priserne for distribution af dagblade, magasiner og lokale ugeaviser.
Thomas Bo Christensen

Post Danmark har offentliggjort sine priser for uddeling af dagblade, magasiner og lokale ugeaviser for 2013, og her er der glædelige nyheder for mediehusene. Priserne er nemlig holdt i ro og identiske med 2012-taksterne.

Danske Medier skriver, at det er første gang i mange år, at der ikke er stigninger, og at det formentlig skyldes en øget konkurrence på området.

“Vi er da tilfredse med, at Post Danmark holder sine takster uændrede. Det er jo bestemt positivt for medierne, når en af omkostningsparameterne ikke stiger. Men man kan sige, at Post Danmarks betydning som distributør er stadig varierende fra titel til titel, men helt generelt er den faldende,“ lyder det fra Adam Rue, seniorkonsulent i Danske Medier, der vurderer, at Post Danmark står for omkring 10 procent af markedet for medieomdelingen.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også