De 900.000 danskere på LinkedIn skal engageres

LinkedIn.com åbner i dag for en dansksproget udgave som skal øge danskernes engagement i det voksende professionelle sociale netværk.
Per Fanefjord Laursen

LinkedIn.com åbner i dag for en dansksproget udgave, som skal øge danskernes engagement i netværket og placere LinkedIn som et fast element, når der søges job.

Det professionelle sociale netværk, LinkedIn, er fra i dag officielt åbnet i Danmark, men bruges allerede af op mod 900.000 danskere, hvilket er et meget stort antal for en erhvervsrettet site.

"Der er selvfølgelig et loft for brugertallet, men vi kan ikke se tegn på, at vi er nået dertil endnu. Derfor har den dansksprogede udgave til hensigt at give en bedre brugeroplevelse, så folk bliver mere engagerede i platformen," siger Lars Ingerslev, der er salgschef for Linkedin i Norden, til Business.dk.

Mens Facebook fortrinsvis tjener sine penge på at give annoncører adgang til de data, kommer hovedparten af LinkedIns omsætning fra rekrutteringsydelser, der sælges til virksomheder. 

Det betyder, at LinkedIn især har karakter af en stor database af potentielle kommende medarbejdere, som virksomheder kan købe sig adgang til.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også