Omnicom Media Group opretter ny afdeling

Alle koncernens analysemedarbejdere samles i den nye enhed InsightGroup, der får Bernt Therp som direktør.

 Omnicom Media Group samler fremover markedsanalyse, effektmålinger og salgsmodellering i en nyoprettet enhed, InsightGroup, der foruden alle koncernens analysemedarbejdere skal tælle en række specialister i digitale datakilder. 

Gruppen, der i alt vil omfatte 34 specialister, skal ledes af Bernt Therp, der har arbejdet i Omnicom Media Group de seneste syv år. 

Den nye afdeling skal dække behovet for specialiseret analyse af de voksende mængder data om forbrugerne, som bureauet får til rådighed i takt med den stigende digitalisering. 

"Ved at samle vores ressourcer og ikke mindst tilføje ekspertise inden for de digitalte datakilder, vil vi står for en helt anden og langt mere dynamisk tilgang til forbrugerindsigt og beslutningsstøtte," skriver Bernt Therp i en pressemeddelelse.

Han siger, at den nye enhed vil "sikre maksimal udnyttelse af alle tilgængelige digitale datakilder og indsamlingsmuligheder".

"Vi vil hjælpe virksomhederne med at få overblik over de dramatiske ændringer, der er sket i forbrugernes beslutningsprocesser og købsadfærd i de senere år," siger han i pressemeddelelsen.

- JHT 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også