MediaWatch

BT bakker Se og Hør op i foto-konflikt

BT støtter også Se og Hør i konflikten med TV 2 om udelukkelsen fra Vild med dans og 'Voice..'. Ugebladet kan få adgang til BT's dækning af de to programmer.

Se og Hør får også støtte fra BT i konflikten med TV 2 omkring udelukkelsen fra Vild med dans og 'Voice..'.

Se og Hør blev af TV 2 udelukket fra Vild med Dans og Voice fordi bladet bragte billeder af værten Christiane Schaumburg-Müller fra hendes ferie med kæresten L.O.C. i Thailand.

Den beslutning kalder BT's ansvarshavende chefredaktør Olav Skaaning Andersen for et angreb på pressefriheden, og tilbyder Se og Hør adgang til BT's dækning af de to programmer.

"Ligegyldigt hvad man måtte mene om Se og Hørs offentliggørelse af et feriebillede af Christiane Schaumburg-Müller, er det principielt yderst problematisk, at en statsejet tv-station - på grund af en privat konflikt - kan udelukke bestemte medier fra at dække en begivenhed. Det er en helt uacceptabel reaktion fra TV 2, Hvis pressen accepterer det, kan det ramme alle medier og det strider mod pressefriheden. Derfor har jeg tilbudt Se og Hør, at de kan få adgang til BTs materiale fra Vild med Dans," siger Olav Skaaning Andersen til Bt.dk.

Samme støtte får ugebladet fra resten af Aller Medias redaktioner og fra Ekstra Bladet.

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Seneste nyt

Se flere jobs